Buat duit sampingan di sini

Wednesday, November 14, 2012

Tips Kurus MissFyda

assalamualaikum w.b.t

huh.. lama sungguh kan korang tunggu untuk post nih (perasan banyak orang yang baca blog nih..) walau apa pun janji mesti ditepati…
nih adalah tiga tips yang akuaku rasa berguna dan aku sendiri amalkan…

1. beli penimbang..

dalam menurunkan berat badan, motivasi dan keazaman itu sangat lah penting… bagi aku motivasi dan keazaman aku tu datang bila aku nampak sendiri perbezaan berat badan aku. maksudnya bila aku tau berat aku uda berkurang… haa caranya dengan penimbang lah… aku syorkan beli yang digital. sebabnya kalau digital sedikit perbezaan pon dapat dinampak tau…



2. ubah gaya pemakanan..


maksud aku bukanlah tukar trus secara drastik… tukar perlahan2. yang penting jangan minum lagi minuman bikarbonat dan kurangkan gula dalam minuman. lagi satu fast food kurang2kan.. pengambilan nasi juga perlu dikurangkan juga. snek pon perlu dikawal juga..



3. buat diari diet..


macamana buat diari nih?? senang saja.. catatkan tarikh korang timbang berat korang lepastu catat juga la berat korang masa tuh… biasanya aku catat setiap seminggu… melalui diari nih aku akan tau sama ada diet aku tuh sesuai ka tidak dengan diri aku.  lagi satu aku akan tahu juga kalau diet aku tuh berkesan.

ok rasanya tu saja lah tips yang aku pegang selama aku mendietkan diri aku nih… walaupun tidak banyak tapi rasanya cukuplah untuk membantu korang ya… ooo ya jangan lupa juga banyakkan doa kepada Allah SWT…

kalau korang da try diet aku nih, jangan lupa inform aku perkembangan korang ya... gud luck..

wassalam... 

No comments: