Buat duit sampingan di sini

Saturday, February 23, 2013

Temu duga Suruhanjaya Perkhidmatan Pendidikan

assalamualaikum wbt…

alhamdulillah….

penantian selama beberapa bulan akhirnya terjawab…
aku nih sebenarnya sudah tamat latihan mengajar bulan Julai lalu dan berkonvo bulan Oktober…

kalau dikira dari masa aku tamat latihan mengajar sudah kira-kira 7 bulan aku menganggur… sungguh azab lah menanti..

panas-panas jua la telinga bila ditanya pasal kerja… sabar ja lah.. tapi syukur alhamdulillah… 20 hb yang lalu nama aku tersenarai untuk panggilan temu duga…

spp

maka, 21 mac adalah tarikh keramatnya…. jam 7.30 pagi la pula kan… nda apa lah boleh juga lah habis awal & jalan2 kejap.. ehheheeh… jalan2 ngan baju kurung (errrr…) nanti aku pikirkan.. ehhehehehhe

lepas saja tau pasal panggilan temu duga nih kebetulan my dad pun sudah siapkan pengesahan untuk fotocopy sijil2 dan dokumen yang berkaitan.

2002201310278

hari tuh aku suda pegi ganti IC dengan IC baru yang ada dua gambar tuh… kebetulan sememangnya IC tuh aku buat masa umur 17 tahun lagi… hampir lagi aku kena denda sebab menurut akak pendaftaran tuh dalam tempoh dari umur 17 tahun sampai 25 tahun tu aku sepatutnya renew IC. nasib baikla umur aku masa pegi buat IC tu tidak pun sampai 25 tahun 1 bulan. kalau lebih dari tuh sah kena denda… alhamdulillah juga lah…

070220133460

panggilan sudah ada & dokumen pun sudah siap sekarang yang tinggal study saja…

study saja??? tuh pun memerlukan kesabaran & tekad… semoga aku macam moto UMS BERTEKAD CEMERLANG..

korang doakan ya aku berjaya mengharungi dan lulus temu duga SPP nih..
kalau aku lulus temuduga nih insyaAllah aku akan dilantik menjadi seorang guru… amin…


snap2

wassalam…

No comments: