Buat duit sampingan di sini

Monday, December 13, 2010

UMS OUTREACH Vol.1

Salam all… heheh lama x upload story sama korang kan? Macam yang aku mention dalam post aku sblm nie aku sebenarnya p program yang dianjurkan melalui subjek ASAS PENYELIDIKAN DALAM PENDIDIKAN. Actually, kami diberi pilihan samada join program atau siapkan proposal kajian kami secara individu. Bagi menjimatkan masa dan tenaga aku pon join la program. Majority daripada kami semuanya join program…

Enough with the intro…program tuh mula 4-8 dis 2010… sekarang aku terangkan mana sebenarnya tempat kami buat program nie…. Daerah keningau dekat2 Pensiangan. Daerah kecil Pegalungan…. Btol ka???(aku pon kompius)… tapi yang pasti ada 3 buah kawasan yang berbeza kami lawati… iaitu KG SALAROM TAKA, KG BABALITAN n KG LOGONGON. Rombongan kami tuh hampir 150 orang(banyak kan??? Aku tapi dalam anggaran aku gtu lah… )

Masuk pada cita aku nih…. Aku bawa kamera Cuma sebuah n bateri 2 ketul… rechargeable ok… sekali ngan charger dia aku bawa…. Tapi disebabkan masyarakat yang kami pegi nih menggunakan generator so kira pointless la aku bawa charger bateri tuh… so pic aku pon x seimbang banyaknya… okay aku da rekod jua maybe tu lah yang banyak makan bateri kamera aku…

Lokasi pertama kami ialah Kg Salarom Taka. Yang best sal kg nih, kami sampai jak uda terhidang kuih muih n kopi panas… bayangkanlah bertolak dari UMS pagi sampainya petang hampir maghrib… bila dapat kuih muih yang kebanyakannya dari ubi kayu n kopi panas macam syurga seketika… penat perjalanan pon x terasa.(TQ Salarom Taka!!!) Salarom Taka nie kira kampung yang banyak membangun walaupon terletak di tengah2 hutan. Masyarakat yang mendiami kampung ni kebanyakannya adalah masyarakat MURUT. Kami dibagi tau Kg ni jua ada balairaya baru… kami menginap di Salarom Taka ni 1 malam jak… group aku, CHAPTER 2 tidur di rumah guru bersama2 CHAPTER 3.

Lagi satu yang best di Salarom Taka ni kawasannya yang cantik n sejuk jak… lepas jak kami bangun pagi kuar saja dari umah guru kabus tebal betoll… macam di peranginan seja… (heheheheh) ada jua kami buat photoshoot (aisehman..) di sekitar kawasan kami tidur tu…..

Okay2 aku tau uda macam assigmen uda post aku nih… tapi x pa korang jangan la bosan tgk2 la pic kami yang sempat aku snap nih….



















tunggu untuk post yang vol 2 ar....
TQVM 4 reading...

2 comments:

dynda said...

pensiangan best...(tanda seru laju-laju)

MiSS Fyda said...

memang pon... bestttt